10.01.2010

PAINE IMPLETITA/BREAD/PANE





Ieri mi-a venit pofta de paine in casa, asa ca am cautat o reteta care sa-mi faca cu ochiul si am gasi-o pe gourmandine.ro.

Ingrediente:
500 gr faina alba
240 ml lapte
50 gr unt topit
1 plic drojdie uscata
o lingura sare
o lingurita de zahar

Preparare:
Precizez ca eu am facut potie dubla.
Din ingredintele de mai sus se framanta un aluat,dupa care se lasa la dospit 2-3 ore.
Dupa ce a dospit impartim aluatul in 3 parti egale, iar fiecare parte o intindem dupa care o rulam.



Procedam la fel cu celelalte 2 ,astfel avem rezultate 3 suluri pe care le impletim.



Punem painea intr-o forma tapetata cu hartie de copt si o mai lasam la crescut juma' de ora, dupa care o ungem cu galbenus de ou amestecat cu apa.
O puteti lasa asa simpla sau puteti presara susan, mac, sare mare...depinde ce doriti.Eu am pus susan si sare mare.




O introducem la cuptorul preincalzit, la 180 de grade,pentru 30-45 de minute.

Este super buna, aseara nu am asteptat sa se raceasca complet si i-am taiat coltul.....hmmm ce buna e!:)


Pofta Buna!

21 de comentarii:

Federica Simoni spunea...

wow complimenti!!! è perfetto!! chissà che buono!

Sarea in bucate spunea...

ciao federica! e davvero buona..ho mangiato oggi tanta:)))grazie per la visita! baci!

gaby's blog spunea...

mi-ai dat o idee buna! Am si doua premii pentru tine , te astept cu drag sa le ridici! Sa ai o saptamana frumoasa!

bucatariadenysei spunea...

am un premiu petr tine..frumoase impletituri!

Unknown spunea...

Ce paine!Arata super...si ce pufoasa este!

La mine te asteapta un premiu.Te astept sa-l ridici.
Pupici.

Daniela Addario spunea...

Uau, ce piine frumoasa, salvez reteta, poate fac si eu piinita, desi... sint cam zero la impletituri... O seara buna !

maria mihalache spunea...

Ce bine arata.............frumos impletita.

Sarea in bucate spunea...

fetelor va poftesc la o felie de paine cu unt si gem si o ceasca fierbinte de ciocolata si la o poveste:)))

Elena Toma spunea...

Oh, ce grozav arata painica! Eu am sa incerc sa o fac din faina integrala... Felicitari!

CamiWitt spunea...

Sincer, cre ca mi-ar fi mila sa maninc din ea. Atita pufosenie nici nu stiu cum sa descriu ce vad WAU!!! Cu tine poate ma apuc si eu de facut päine. Un inceput de saptamina minunat! Cami

Momo spunea...

foarte frumoasa,ai talent cu carul la aluaturi,felicitari!banateanca ori ardeleanca?ori gresesc?

Sarea in bucate spunea...

alison draga m-ai nimerit, sunt ardeleanca,(cluj-napoca), dar nu cred ca tre sa fi ardelean sau banatean sa-ti iasa aluatul, trebui sa exersezi, ca nici mie nu-mi ies toate:))te pup!

Sarea in bucate spunea...

elena si cami va pup si daca mai ramane paine va invit la o felie:))))))))))))!o saptamana frumoasa!

Elena Toma spunea...

Multam fain de invitatie! Ce te faci daca te trezesti cu noi la usa? Cami din Germania, eu de la Bucuresti, sa te sorcovim, in speranta unei bucati din pufoasa aia!

Sarea in bucate spunea...

va primesc cu mare placere:)))!doar sa veniti, aveti un ocean de trecut in rest floare la ureche! te-am pupat!

yafa spunea...

Foarte frumoasa painicati-a iesit. Felicitari!

Sarea in bucate spunea...

multumesc yafa! a fost tare buna!

Ana Thomas spunea...

Painica ta arata demential...
Chiar acum ma duc sa ma apuc de reteta asta...neaparat!
Ganduri bune din California!

Anonim spunea...

si nu a fost cam sarata...painea ...la o LINGURA de sare!!!!!

Anonim spunea...

Sarata.....

Sarea in bucate spunea...

nu a fost deloc sarata painea, am preluat reteta exact asa cum am scris-o si eu.....poti incerca aceesi reteta si ai sa vezi daca e sau nu sarata:)))plus poti sa nu pui sare deloc, nu trebuie sa respecti intocmai o reteta, o adapti gusturilor tale.....:))o zi buna!