22.01.2010

PIFTIE/PORK JELLY/GELATINA DI MAIALE



FAC SI EU PENTRU PRIMA DATA PIFTIE, ADICA RACITURI, ASA LE ZICEM NOI LA CLUJ.
MA BUCUR CA MI-AU IESIT, CA S-AU INGHEGAT...ERAM PREGATITA CU GELATINA LA ATAC IN CAZ DE ESEC, DAR SE PARE CA NU A FOST NEVOIE.
SUNT CHIAR FOARTE BUNE, SEMN CA AM AVUT O PROFESOARA FOARTE BUNA SI ANUME PE MAMA:))CA DRAGA DE EA LE FACE TARE BUNE.

INGREDIENTE:
2 PICIOARE DE PORC
2 CAPATINI DE USTUROI
CATEVA BOABE PIPER
SARE
1 MORCOV

PREPARARE:


AM SPALAT SI PUS LA FIERT PICIOARELE DE PORC, AM ADAUGAT O CAPATANA DE USTUROI(CURATATA), MORCOVUL ,SAREA SI BOABELE DE PIPER.
AM LASAT LA FOC UN PIC MAI TARE PANA AM LUAT TOATA SPUMA LASATA DE CARNE ,DUPA CARE AM DAT LA FOC MIC SI AM LASAT SA FIARBA APROXIMATIV 3 ORE.
CAM INAINTE CU O ORA AM ADAUGAT SI CEALALATA CAPATANA DE USTUROI SI AM POTRIVIT DE SARE.
ELE SUNT GATA CAND CARNEA CADE DE PE OASE SI ESTE MAI LIPICIOASA.
CA SA FITI SIGURE CA VI SE INCHEAGA LUATI PUTINA ZEAMA SI O PUNETI IN FRIGIDER SI ASTEPATI VREO 20-30 DE MINUTE. MIE MI SE INGHEGASE, DECI INSEAMNA CA ERA GATA.
SE STRECOARA ZEAMA, CARNEA SE LASA SA SE RACEASCA ,DUPA CARE AVEM GRIJA SA NU MAI RAMANA OASE SI O IMPARTIM IN MOD EGAL IN CASTROANE , DUPA CARE PUNEM ZEAMA CAT SA ACOPERE CARNEA.
SE DA LA RECE PANA A DOUA ZI!
SE SERVESTE DEASUPRA CU UN AMESTEC FACUT DIN BOIA DULCE,SARE SI PIPER SI CHIAR SE POATE STROPI CU ZEAMA DE LAMAIE!

POFTA BUNA!

8 comentarii:

alialexa2006 spunea...

buna....si arata super...pupici

Sarea in bucate spunea...

multumesc alia! a fost buna, nu s-a plans nimeni de ea:)))))te-am pupat!

Ana Thomas spunea...

Hmmmm, arata super!Si mi-ai facut o pofta!!!!
Cred ca o sa fac si eu cat mai tine vremea rece...merge si cu hrean si mustar!!!
Toate bune!Felicitari!

ellis spunea...

Cand am vazut titlul am zis ca nu intru, ca sa nu sufar! dar n-am putut...iar privitul nu ingrasa; arata ff bine, aceeasi reteta folosesc si eu, insa din carne de curcan..o minunatie si aia!

Sarea in bucate spunea...

buna fetelor, multumesc de vizita!

ellis draga am sa incerc si eu cu carne de curcan, poate sunt chiar mai bune decat cele de porc:)

va doresc un weekend placut !v-am pupat

Bianca spunea...

Felicitari pentru ca s-au inchegat raciturile tale:) Si la Mures li se spune raci (racituri) mai rar piftie.
Eu nu pun morcov...

Sarea in bucate spunea...

buna bianca! nici mama nu pune morcov, dar am tot vazut ca unele gospodine pun, si am pus doar sa garnisesc castronasele alea mici, sa dea mai frumos la poza:))))hihi!acum ca astea au iesit, data viitoare am sa incerc si din curcan:)

maria mihalache spunea...

Din curcan sau cocos sunt la fel de bune.Si eu am facut de curand....imi place tare mult.
Pe curand!