16.01.2010

PLACINTA CU MERE/APPLE PIE/TORTA DI MELE





AM SA REVIN CU RETETA,MERG LA SOMN...DAR VA ZIC ATAT...E DELICIOASA!


Ok, deci revin cu reteta, pe care am luat-o de pe www.gourmandine.ro.
Am facut usoare modificari, si anume: am facut doar juma'de reteta, la aluat am adaugat coaja rasa de lamaie, iar la mere am adaugat, coaja de la o portocala si zeama de la juma' de lamaie.

Ingrediente:
250 gr faina
75 gr margaina
75 gr zahar pudra
1 ou
1/2 plic praf de copt(eu am pus o lingurita)
1,5 linguri smantana
coaja rasa de la o lamaie
ulei pentru uns tava
1 ou pentru uns deasupra

Umplutura:
4 mere mari
6 linguri de zahar
zahar vanilat, scortisoara
coaja rasa de la o portocala
zeama de la 1/2 lamaie

Preparare:
Merele se curata de coaja si se dau pe razatoarea mare.Se pun intr-o craticioara, iar peste se pune: zaharul, vanilia , scortisoara, coaja de portocala si zeama de lamaie si se pun la foc potrivit sa se caleasca.
Dupa ce s-au calit, se dau deoparte si se lasa sa se raceasca.

Din ingredientele pentru aluat se framanta un aluat,care se imparte in 2 parti egale.
Se intind 2 foi de forma si marimea tavii folosite. Atentie ca aluatul se manevreaza mai greu, este foarte fraged.Infainati bine suprafata de lucru si rulati foaia pe sucitor sa va fie mai usor s-o transferati in tava.




Asamblare:
Tava se unge cu ulei si se tapeteaza cu faina.
Se aseaza in tava o foaie de aluat , peste se pune umplutura, se niveleaza, iar deasupra cealalta foaie , pe care o intepam cu furculita din loc in loc.
Placinta de unge deasupra cu un ou si se da la cuptor(180 grade) pentru aproximativ 20-25 de minute, sau pana este rumena deasupra.







Dupa ce s-a racit se pudreaza cu zahar.
Este atat de buna, este gen prajitura bunicii cu mere, doar ca mult mai pufoasa, frageda, o aroma si gust farte bun de la portocala, zeama de lamaie o face nu foarte dulce...ce sa mai zic o bunatate, s-a terminat rapid...pacat cu nu am facut portie normala sau chiar dubla...dar cica incercam sa slabim:)))


POFTA BUNA!

2 comentarii:

Federica Simoni spunea...

ciao!! ok per lo scambio ci sto!!!!
però anche tu con questa torta mica scherzi! deve essere super! baci!

alialexa2006 spunea...

buna..si delicioasa....iar pozele sunt fantastice....iti vine sa sari pe ele...pupici si un sfarsit de saptamana bun