13.01.2010

Detalii








Vreau sa multumesc tuturor celor care mi-au lasat mesaj de urari pentru fiul meu, va multumesc din suflet.
Am avut o petrecere frumoasa, initial am zis ca nu facem nimic, iar ieri dimineata vorbeam cu sotul daca iesim sau nu in oras cu prietenii apropiati, moment in care ma suna o prietena buna sa-i ureze la multi ani fiului, si discutand noi cu ea, daca facem sau nu ceva, unde sa mergem..., ea foarte amabila a zis sa pregatim ceva de mancare si sa mergem cu totii la ea acasa. Un gest foarte frumos.
V-am zis noi trebuia sa ne mutam, casa inca este in sanier, asa ca stam inca in chirie, iar aici nu avem loc de oastepti, eu am 4 scaune, si invitatii sunt cam 15-20, si suntem toti asa mai apropiati.:))
Noroc ca o buna prietena venise la noi la o cafea, asa am rugat-o frumos sa ma ajute sa pregatim ceva pana dupa-masa, am intrat in "priza" si am pregatit asa:salata de vinete, salata de fasole cu ton, salata de boeuf, salata de calamari si creveti, friptura de porc si de pui, lasagna, 2 platouri cu mezeluri.
Ii multumesc frumos, ca majoritatea le-a preparat ea, ea muncind ani buni in Italia ca si bucatar.

In ceea ce priveste tortul, nu am facut poze pas cu pas, am poza cu tortul neornat si cu sectiune, dar promit ca voi incerca sa postez (cu alte ocazii)cum se fac figurinele!

Tort cu mousse de zmeura si mousse de ciocolata alba.

Ingrediente blat:
8 oua
8 linguri de zahar
4 linguri de ulei
un plic praf de copt
4 linguri de lapte
zahar vanilat
2 linguri de ciocolata instant(puteti pune cacao)
10 linguri de faina

Preparare blat:
Se separa ouale, albusurile se bat spuma, iar galbenusurile le-am frecat impreuna cu zaharul, uleiul, laptele, praful de copt, ciocolata instant si zaharul vanilat.
Am adaugat compozitia de galbenusuri peste albusuri, am amestecat usor cu teleul, dupa care am adaugat si faina.
L-am copt la 180 de grade pentru 30 de minute.
Dupa ce s-a racit l-am taiat in 3.

Retetele de mousse le-am luat de pe:www.bucataras.ro(prajitura cu mousse de ciocolata si zmeura)


Preparare mousse de zmeura:
300 grame zmeura congelata
200 grame frisca lichida
1 plic de gelatina

Zmeura am pus-o intr-un vas, la foc moale cat sa se incalzeasca, am pasat-o un pic cu furculita, iar peste am pus plicul de gelatina.
Se bate frisca dupa care se amesteca cu zmeura.



Preparare mousse de ciocolata alba:
100 gr ciocolata alba
300 ml frisca lichida.
1 pliculet de gelatina

Ciocolata impreuna cu 150 ml din frisca se pune la topit, dupa care se adauga gelatina.Restul de frisca de bate tare, dupa care se amesteca cele 2 compozitii.

Montare tort:



In forma in care am copt tortul, am pus folie transparenta, am asezat un blat, l-am insiropat cu suc de portocale, iar peste am pus moussul de zmeura. Se pune al 2-lea blat, se insiropeaza, iar peste se pune moussul de ciocolata si se acopera cu ultimul blat , care deasemenea se insiropeaza.

Se da la frigider pentru cateva ore.
Am acoperit tortul cu un strat de frisca colorata in verde dupa care am asezat decoratiile. Normal fondantul nu se pune peste frisca, ori peste buttercream ori peste fondat, dar nu-mi plac nici una la gust:)))

Cum a fost tortul la gust? Cam sec....majoritatea ar fi preferat doar moussul fara blat....sau f putin blat, desi l-am insirotp destul de tare.:))

Daca ceva nu va este in clar, va rog sa ma intrebati si va raspund cu mare drag.

Am sa incerc zilele urmatoare sa postez si retele preparatelor facute de prietena mea, ca au iesit toate super bune:))))

6 comentarii:

tequila.cu.varza spunea...

Vai, ce de bunatati!!...din pacate, eu am inceput o dieta (neh, simteam nevoia s-o spun in gura mare)... :(

Mariana spunea...

Buna!

Sa-ti traiasca micutul!Si sa fiti fericit toti si tot ce doriti voi sa vi se implineasca!

Totul arata tare,tare bine!

Reka spunea...

La Multi Ani fiului tau, sa va ajute Dumnezeul sa-l cresteti sanatosi. Felicitari pentru mancarurile nemaipomenite :-)))).

Alexandrina spunea...

Mmm, numai bunatati!
La multi ani sarbatoritului!!

alialexa2006 spunea...

felicitari......si inca odata La multi ani....

Sarea in bucate spunea...

va multumesc din suflet!va pup si va doresc o zi buna!