12.11.2010

PRAJITURA "TURNATA"CU MERE/APPLE PIE


O PRAJITURA ATAT DE SIMPLA DE FACUT SI GUSTOASA,BLATUL E FOARTE PUFOS ...EU ZIC S-O INCERCATI.
RETETA AM LUAT-O DE PE BLOG-UL LAUREI SAVA: http://savalaura.blogspot.com/2010/08/prajitura-turnata-cu-mere.html
EU ATAT DOAR CA AM FACUT O PORTIE SI JUMATATE DE BLAT SI CRED AM PUS IN PLUS FATA DE RETETA EI ,ROM SI VANILIE LA BLAT SI COAJA DE PORTOCALA LA MERE.

INGREDIENTE:
3 OUA
14 LINGURI DE ZAHAR
14 LINGURI DE ULEI
14 LINGURI DE LAPTE
18 LINGURI DE FAINA
1,5 LINGURI PRAF DE COPT
ESENTA DE VANILIE SI ROM

PENTRU UMPLUTURA:
1 KG MERE
ZAHAR DUPA GUST
SCORTISOARA DUPA GUST
COAJA DE PORTOCALA(OPTIONAL)


PREPARARE:

CURATAM MERELE ,LE DAM PE RAZATOARE ,PUNEM ZAHAR SI LE CALIM.LA SFARSIT PUNEM SI SCORTISOARA.

OUALE INTREGI SE BAT CU ZAHARUL,SE ADAUGA SI ULEIUL PANA SE INCORPOREAZA BINE.
FAINA O AMESTECM CU PRAFUL DE COPT,APOI O ADAUGAM LA OUA,ALTERNAND CU LAPTELE.PUNEM SI ESENTELE.

INCALZIM CUPTORUL LA 180 DE GRADE.

TAPETAM O TAVA CU ULEI SI FAINA, ADAUGAM JUMATATE DIN COMPOZITIA PENTRU BLAT, DAM TAVA LA 180 DE GRADE PENTRU 10 MINUTE.

SCOATEM TAVA, PUNEM MERELE CALITE,UNIFORMIZAM SI TURNAM PESTE RSTUL DE ALUAT SI DAM IAR TAVA LA CUPTOR PENTRU 35-40 MINUTE.

POFTA BUNA!

13 comentarii:

Mariana spunea...

Delicioasa prajitura si apetisanta!
Azi imi beau cafeaua cu "fetele de departe" asa ca esti invitata mea,cu mult drag!

Laura spunea...

Foarte, foarte frumoasa, felicitari!!! :)

Unknown spunea...

Questa ricetta è assolutamente una tentazione.
Sei bravissima
Buona giornata
barbaraxx

Sarea in bucate spunea...

merci mult laura, mai ales pentru reteta...pozele tale m-au facut sa o aleg pe a ta:))

Sarea in bucate spunea...

mille grazie Barbara, sei molto gentile! una buona gionata anche a te:)

Bianca spunea...

Foarte faina a iesit!!! Trimite si la mine o felie:))

giovanna spunea...

f bine arata. este de neoprit in bucatarie. cum nu avetzi totzi 200 de kg nu inteleg. :)
te pusi.
ps. deja am sunat-oep anca sa ii spun de tine. de ce mica e lumea. pusi si happy cooking:)

Sarea in bucate spunea...

ei giovanna....ma rafat cat is gravida..ca oricum pun pe mine ,nu-s genu de gravida supla si cu un pic de burta:))apoi dupa ce nasc tre sa-mi revin si se cam gata cu binele...aici sunt cam sedentara...acasa umblam mereu pe jos, e drept aveam grija ce papam..dar eram slabaaaaa:))of mi-e dor de mine slaba, sper sa-mi revin si sa ajung macar la 58 de kg:)))
si eu i-am lasat un comment pe blog-ul ei, tin minte ca era tare dulcica:)ma bucur ca-i merge treaba si brovo ei ca merita..are niste idei fantastice:)

geta spunea...

foarte frumoasa prajitura!

Dia spunea...

arata minunat!:)....si dupa cum ti-am promis,a m scris reteta pt tortul cu pere:)
pup

pansy spunea...

tot ce e cu mere imi place.de la supa pana la prajituri.

Sarea in bucate spunea...

vino bia ca te astept..si un ceai langa sau cafea?:)

Sarea in bucate spunea...

geta ,dya, pansy merci frumos! pup