09.11.2010

DULCEATA DE PRUNE/BLACK PLUM JAM/CONFETTURA DI PRUGNE


CUM NU GASESC IN MAGAZIN O DULCEATA SA IMI PLACA MULT...AM DECIS SA-MI FAC CATEVA BORCANELE DE DULCEATA DE PRUNE:))
INGREDIENTE:
3 KG PRUNE ,FARA SAMBURI
1 KG ZAHAR
1 LAMAIE
PREPARARE:
PRUNELE CURATATE , SPALATE SI TAIATE BUCATELE, LE-AM AMESTECAT CU ZAHAR,LAMAIA TAIATA BUCATELE SI LE-AM LASAT ASA DE PE O ZI PE ALTA.
A 2-A ZI LE-AM PUS LA FIERT,LA FOC POTRIVIT SI LE-AM FIERT IN JUR DE 3 ORE,AMESTECAND MEREU SA NU SE PRINDA DE FUNDUL OALEI.
CAM DUPA O ORA DE LA FIERBERE AM SCOS LAMAIA AFARA.
DUPA CE S-A FIERT,AM LASAT-O UN PIC SA SE RACOREASCA,APOI AM PUS-O IN BORCANE.
BORCANELELE BINE INCHISE LE-AM INTORS CU FUNDUL IN SUS SI LE-AM ACOPERIT CU UN PROSOP,LASANDU-LE ASA PANA A 2-A ZI:)
DUPA CE AM TERMINAT DULCEATA,AM VORBIT CU MAMA ACASA,IAR EA MI-A RECOMANDAT CA DATA VIITOARE ZAHARUL SA-L PUN DOAR LA SFARSIT...CICA ASA CUM AM FACUT EU DULCEATA SE INCHIDE MAI TARE LA CULOARE DIN CAUZA CA ZAHARUL SE ARDE......EI, NU MAI CONTEAZA PENTRU CA A IESIT FOARTE BUNA DULCEATA MEA:)))
CINE NU MA CREDE E POFTITA LA MINE S-O INCERCE:))
POFTA BUNA!


6 comentarii:

geta spunea...

minunata!ce bine de tine ca ai atata timp liber...

giovanna spunea...

hey am facut si au acum catev aluni pt prima daata dulceata de prune cu nuca! super bca mai faci adauga si nuca la sfarsit. a iesit bestiala! daca mai repeti experienta la sfrasit lasa putina dulceata, cat de un borcan, si adauga nuca taiata in ea. e de incercat!

Lilly spunea...

Ai o mare satisfactie cand faci gemul sau dulceata in casa.O felie de paine si poate sa inceapa ziua.

maria mihalache spunea...

Uite-te la ea cat de harnicuta este si ce bunatati mai face.Pup!

Bianca spunea...

Mai sunt prune la voi? Hm...pe aici nu am mai vazut demult.
Normal ca e mai bun gemul de casa decat cel de magasin.
Bine ca ti-ai facut pofta.,
Pupici.

Sarea in bucate spunea...

@ geta....da am timp liber..in februarie o sa fie mai aglomerat cand vine piticul pe lume..:))

@ giovanna: merci de pont,sa sti ca am sa incerc next time:)

@ lily: ai mare deptate:))

@maria: merci frumos maria....esti tare draguta...ei,lasa ca am vazut si la tine pe blog..mereu publici cate ceva super apetisant:)


@ bianca: saptamana trecuta am gasit,erau chiar la oferta asa ca am profitat:))


pup pe toate:)