21.11.2010

SARATELE/CHEESE STICKS

Mi se facu pofta de saratele/saleuri,asa ca urmand o reteta gasita pe culinar:http://www.culinar.ro/retete/gateste/9/326/6783/aperitive/aperitive-cu-brinza/saratele-super-gustoase am trecut la treaba.

Am facut doar jumatate de portie...dar va zic ca sunt foarte gustoase, ti se topesc in gura ,iar sotul mi-a cerut ca data viitoare sa fac "3 kg":))))

INGREDIENTE PENTRU O PORTIE INTREAGA:
-600 gr faina
-500 gr unt/untura
-500 gr branza sarata
-2 lingurite praf de copt
-ou pentru uns deasupra
-susan/mac/chimen


PREPARARE:
Din faina,unt, branza si praf de copt se framanta un aluat pe care il punem sa se odihneasca 40 de minute la frigider




Aluatul se intinde in foi de aproximativ jumatate de cm, apoi se unge cu ou,se presara cu susan( sau ce doriti) si se taie fasii.
Se iau cu grija cu un cutit, spatula in cazul meu si se pun in tava , apoi se dau 15 minute la 180 de grade.

Pofta Buna!

6 comentarii:

Bianca spunea...

Si mama mea ne facea mereu saratele si erau foarte, foarte bune. Eu nu am facut niciodata daca tot ea ne facea...
dar de ceva vreme am descoperit o butarie care face niste saretele de mori incet...asa ca nu o mai las nici pe mama mea sa se chinuie ca nu merita. Sunt foarte bune si cele cumparate daca le nimeresti:) Si astea de care spun se topesc in gura si sunt cumva din aluat de foietaj...cu chimen sau susan deasupra.
Trebuie sa merg sa imi cumpar ca mi-ai facut pofta:P
Pupici

Sarea in bucate spunea...

crede-ma bia ca daca as fi in tara si eu le-as cumpara...sunt foarte bune si nu merita munca..dar aici nu se gasesc acele saratele de acasa....sunt ceva foeietaje..dar nu se compara...asa ca sunt nevoita sa ma sacrific si sa fac:))
aici ei is cu gogosi,muffins...si alte calorii:))eu vreau cateodata caloriile de acasa:)

sara & Miki spunea...

Am citit mai sus.... o minune ca avem si noi ceva bun fata de straini. Pup!

Sarea in bucate spunea...

da sara....nu zic poate or fi ceva saratele/saleuri si aici, poate chiar ca si cele de acasa, ma refer la magazinele romanesti de prin toronto...dar oricum daca is aduse de acasa ...is foarte"proaspete" si plus stiu la ce se refera bianca...acele brutarii sau patiserii de unde te duci si-ti comanzi ce fel de saleuri vrei:)))hmmm..are multe lucruri bune romania..pacat ca multe nu le stim valorifica:)

Elena Toma spunea...

Dupa ce trece postul voi incerca neaparat, mai ales pentru fiul meu. O idee excelenta si arata foarte bine, iar mie mi se par mult mai bune decat de cumparat. Eu, la dieta, nu voi gusta, dar am amatori, asa ca voi face cu placere.

geta spunea...

minunate,si mie imi plac,dar de cele mai multe ori, procedez ca si Bianca....