10.06.2010

PAINE SI PLACINTE











AZI MI-A VENIT POFTA DE PAINE FACUTA IN CASA. GANDINDU-MA EU ASA, LA PAINEA CE URMA S-O PREPAR ,MI-AM ZIS CA NU VOR STRICA SI CATEVA PLACINTE,CU BRANZA ....HMMM SUNT CU BURTA PLINA:))




AM RENUNTAT SA MAI CAUT RETETA DE PAINE........DOAR BUNI A MEA CUM PROCEDA?CU MULT SPOR,SUFLET...FARA ATATEA RETETE SCRISE...PRIN VIU GRAI ,DIN MAMA IN MAMA.




CUM SI EU AM STAT PE LANGA EA,MAI ALES CAND FACEA PLACINTE.....CRED CA SUNT DESTUL DE PRICEPUTA SA FAC UN ALUAT FARA RETATA!




A IESIT O PAINE..SUPER BUNA..IAR DE PLACINTE NU MAI ZIC...








INGREDIENTE:
8 CANI DE FAINA
3 PLICULETE DROJDIE USCATA(3X 8g)
2 LINGURI ZAHAR
1 LINGURA RASA SARE
8 LINGURI DE ULEI
4 CANI APA CALDUTA.




PREPARARE:

MAIA:DROJDIA SE PUNE LA DIZOLVAT IN PUTINA APA CALDUTA,IN CARE PUNEM ZAHARUL SI ULEIUL.



FAINA SE PUNE INTR-UN VAS ADANC ,SE PUNE SAREA SI SE AMESTECA BINE.
SE FACE O ADANCITURA IN MIJLOC SI SE TOARNA MAIAUA.




INCEPEM SA FRAMANTAM ,PUNAND CATE PUTINA APA CALDUTA, PANA ALUATUL NU SE MAI LIPESTE DE MANA SI DE PERETII VASULUI.




PRESARAM PUTINA FAIANA, ACOPERIM VASUL CU FOLIE TRANSPARENTA SI LASAM LA DOSPIT CAM 2 ORE.




DUPA CE A DOSPIT, AM IMPARTIT ALUATUL IN DOUA.




DIN JUMATE' AM COPT O PAINE,CAM 45 DE MINUTE LA 190 GRADE.




DIN CEALALTA AM FACUT PLACINTE:))








POFTA BUNA!








10 comentarii:

Anca spunea...

wow ce pofat miai facuuuttttttttt :))
si ce-mi palce paine ade casa hmm da si placintele :)
bravo !

Unknown spunea...

Arata foarte bine painica ta.
Si placintele nu mai zic, placinte am facut si eu dar umplute cu branza, cartof si ou.
Ce sa-ti spun sant numai bune pentru micul dejun.
O zi buna.

José Ramón spunea...

Halaaaaa! pictura minuscule care are felicitări! ...Salutări de la

WORLD Patiserie de fantezie

Micul spunea...

Mammmma mia cum arata placintele alea.Astazi doar la ele am sa ma gandesc.
Cat despre leapsa iti multumesc mult ca te-ai gandit la mine, cu mare drag asa lua-o, dar nu detin ceaiuri.In afara de unul negru si unul de sunatoare, nu am ce sa arat, asa ca ramane pe data viitoare.
Sa ai un weekend cat mai frumos.

Sarea in bucate spunea...

DOAMNELE MELE ,VA MULTUMESC FRUMOS!:))

pansy spunea...

daca arata ca pozele,va sa zica sunt super !eu am sigilat cuptorul deocamdata ca e o caldura de groaza.gatesc scurt, rapid si dimineata devreme.salatile si gratarele sa traiasca.

Nadji spunea...

Quel pain!!!!!!!!!!!!!
Bravo!!!!

Elena Toma spunea...

Am ocolit cat ma putut postul cu painici si placinte, dar tot n-am rezistat. Am vrut sa nu-mi fac pofta de placinte si de mirosul de paine, ca sa consum cat mai putine, dar n-a fost posibil... Reusite foc si imi aduc aminte de mirosuri din copilarie. Un weekend placut!

Lory spunea...

Waw ce frumoasa si dolofana ti-a iesit.Imi si inchipui ce miros a raspandit cand ai scos-o din cuptor :)
lORY

Sarea in bucate spunea...

deja salivez si eu ca nu mai sunt si parca as mai vrea:))dar mai rarut ca-i mai dragut!:)))