28.10.2009

CONCURS REALIZAT DE TEO SI APIDAVA"RETETA MEA CU MIERE"






















Queen Bee Cake

Blat(Biscuit de Savoie):

8 oua

200 gr zahar (1cup)

2 1/2 lingurite vanilie

1 lingura apa calda

113 gr faina(1 cup )

66 gr amidon(1/2 cup)

1 lingurita praf de copt

Sirop:

175 gr zahar(3/4 cup)

355 gr apa(1 1/2 cup)

90 gr rom(6 linguri)

1 lingurita zeama lamaie

1 lingurita miere

Crema:(Royal Honey Buttercream)

6 galbenuse

112 gr miere

454 gr unt nesarat



Decor:


un disc de ciocolata (am folosit 2 ciocolati cu lapte)

albinute din pasta de zahar

flori din pasta de zahar(nu erau in reteta)





Caramel(nougatine caramel crunch)

pentru reteta de nougatine:

132 gr zahar

108 gr miere

14 gr unt

85 gr migdale bucatele



Preparare

BLATUL

preincalziti cuptorul la 160 de grade.intr-un bol mare se mixeaza galbenusurile cu 2/3 din zahar, la viteza maxina petru 5 minute, dupa care se reduce viteza si se adAuga apa si vanilia.se mareste din nou viteza pentru aproximativ 30 de secunde.

separat se amesteca faina si amidonul, apoi se adauga peste galbenusuri, fara a se amesteca, si se lasa deoparte.

intr-un alt bol se bat spuma albusurile, se adauga praful de copt,apoi pe rand se adauga si restul de zahar.

1/3 din albusurile spuma se adauga peste galbenusuri si se amesteca incet, cu spatula, apoi se adauga si restul de albuse, amestecand cu grija pana se incorporeaza toate ingredientele.

compozitia se pune in 3 forme rotunde si se dau la cuptor pentru 25 de minute.

dupa ce s-a copt se scot blaturile din forme si se lasa la racit.



SIROPUL

intr-o cratita mica se amesteca zaharul cu apa si se amesteca continuu , se lasa sa fiarba apoi se ia de pe foc si se lasa la racit.

se adauga peste romul,lingurita de miere si lamaie, se amesteca bine.



CREMA

galbenusurile se bat cu mixerul pana isi schimba culoarea, devin albicioase.

mierea se pune pe foc pana da in clocot..dupa care imediat se pune intr-un al vas, sa oprim fierberea.

folosindu-ne de mixer adaugam pe rand mierea la galbenusuri si continuam sa batem pana compozitia se mai raceste.

apoi putin cate putin se adauga untul la compozitie.




CARAMELUL:

zaharul impreuna cu mierea se pun intr-un vas, la foc potrivit si se amesteca pana da in clocot, dupa care nu mai amestecam si lasam compozitia pana devine un un maro auriu sper inchis.se ia de pe foc si se aduga untul si migdalele si se amesteca bine.

compozitia se intinde pe o suprafata usor uleiata se lasa sa se raceasca, pana se poate lucra cu ea dupa care se taie bucatele , sau in forme dorite.



DISCUL DE CIOCOLATA:

am topit 2 ciocolati de lapte, am adugat o lingurita de ulei si am intins pe hartie de copt in forma de cerc sa fie la fel cu dimensiunea in care am copt blaturile.l-am pus un pic la rece si am decupat din el 3 forme de floare(in retata trebuia sa decupez cerc)



NOTA: eu am folosit doar jumate de reteta, nu am vrut sa fac un tort prea mare, deci am copt 2 blaturi nu 3.

ASAMBALARE:

pe o tava se pune putina crema , asta ca un fel de lipici, dupa care punem un blat il insiropam cu jumate din sirop, adaugam jumate de crema,punem peste celalalt blat insiropat, apoi am intins un strat subitre de crema, l-am dat la rece sa se intareasca crema dupa care am intins si restu de crema.

in reteta scria sa pun cercul de cioco apoi pe margini caramelul maruntit, dar eu am facut exact invers:)))am pus caramelul si apoi cercul de cioco.

in floricelele decupate un pus miere, am mai stropit cu miere si peste restul tortului, asa putin,apoi am decupat floricele, le-am pus pe marginea tortului, cateva micute am pus deasupra, dupa care am facut albinulete.

poza cu sectiunea tortului nu am ca-l astept pe sotu sa-l taiem impreuna, dar am sa postez dupa....

sper sa fie bun!
Pofta Buna!

7 comentarii:

Anonim spunea...

Superb. Albinutele sint cumparate?
Am facut si eu un tort "peste la gratar", dar m-am chinuit cu modelatul pestilor din blat. uite pe cccris.blogspot.com . Nu stiam atunci de martipan, unde gasesc, cum se face. Mai invat si eu.

Sarea in bucate spunea...

buna cccris! nu albinutele le-am facut eu din pasta de zahar, am gasit un video pe youtube cum se fac...f usor de facut! da, si mie mi-e greu sa fac decoratii din fondant, am multe de invatat, dar daca ai o sursa de inspiratie, cum ar fi un video, sa-ti arate pasi cu pasi, unele pot fi usor de facut!
multumesc de vizita!

Anastasia spunea...

foare simpatic tortul acesta , in general i-mi plac dulciurile care arata in asa fel copilaresc ! felicitari, foate frumos :D

Geta spunea...

BUNA!
In sfarsit am reusit si eu sa vizualizez mai atent blogul tau (lipsa de timp, ce sa-i faci!), care imi place foarte mult. Imi plac atat retetele, modul in care le explici dar mai ales fotografiile.
Acest tort mi-a atras atentia si daca esti de acord, asi vrea sa-l public si pe blogul meu CAIETUL CU RETETE, daca esti de acord, cu linkul de rigoare catre blogul tau.
Iti multumesc anticipat.
Toate cele bune,
Geta

Sarea in bucate spunea...

da geta...cu mare placere si inca o data scuze ca am judecat gresit...asa este omu, dar stiu ca nu e usor sa faci mancare si sa faci poze, sa le prezinti frumos...bla bla...si am crezut ca tu aduni ce-ti place de pe net si ti-ai facut blog...:)) te pup!

Sarea in bucate spunea...

multumesc anastasia, sper sa ajung ca intr-o buna zi sa fac torturi tot mai frumoase :))

Anonim spunea...

This is my first visit here, but I will be back soon, because I really like the way you are writing, it is so simple and honest