29.10.2009

Ciorba de fasole boabe cu ciolan afumat










INGREDIENTE:
Zarzavat: morcov, patrunjel, ceapa
1 ciolan afumat
2 conserve fasole boabe
suc de rosii
smantana
sare, piper, vegeta
patrunjel verde

PREPARARE:
Ciolanul l-am taiat bucatele mici, si am luat afara tot ce era gras.
Zarzavatul l-am taiat marut si l-am calit putin, dupa care peste am pus apa, cam 2 litri, am aduagat carnea si am lasat la fiert cam 45 de minute, la foc moale.Intre timp am luat spuma de pe supa.
Dupa ce zarzavatul si carnita s-au fiert , am aduagat si fasolea(am folosit fasole neagra), o canita de suc de rosii, am probat de sare,am pus vegeta si am lasat sa mai dea un clocot.La sfarsit am adaugat 500 ml smantana(poate vi se pare mult...dar sotului si noua ne plac ciobele cu smantana multa...a o precizare, sunt din cluj...si la noi in ardeal se foloseste multa smantana:))
Smantana am amestecat-o cu putina zeama din ciorba, dupa care am adaugat-o usor peste ciorba, ciorba nefiind pe foc. Am amestecat bine si am pus inapoi pe foc sa mai dea un clocot.
La sfarsit am pus patrunjel verde, am gustat de sare...si gata ciorba.
Eu fac ciorba la fel cum o facea mama acasa....acum fiecare poate o face in alt fel...ideea e ca este foarte gustoasa...chiar am avut la masa un domn din Pitesti, care a gustat din ciorbita noastra...si i-a placut..la ei in Pitesti nu se pune smantana in ciorba asta.

Pofta Buna!

Niciun comentariu: