27.12.2013

Prajitura cu nuca de cocos si crema de vanilie





Sper ca ati avut parte de Sarbatori Fericite si v-ati bucurat de cei dragi voua.

Va arat azi prajitura cu nuca de cocos pe care am "halit-o" de Craciun , sunt sigura ca o cunoasteti deja ,eu o mai mancase la cumnata mea, dar nu o preparasem pana anul acesta.


Reteta am luat-o de pe blog-ul Bucatareselor Vesele.


Ingrediente blat:
6 albusuri
300 gr zahar
300 gr nuca de cocos
un praf de sare.


Ingrediente crema:
6 galbenusuri
8 linguri de zahar
300 ml lapte
350 ml frisca lichida
50 gr amidon
un parf de sare
vanilie


Pentru stratul de ciocolata
200 gr ciocolata
75 ml frisca lichida

In plus mai aveti nevoie de ciocolata rasa pentru decorat deasupra, sau bombonele, ce preferati.



Preparare:
Preincalziti cuptorul la 160 de grade C.
Tapetati fundul tavii cu hartie de copt.
Bateti spuma albusurile cu un praf de sare si zaharul. Adugati nuca de cocos, si amestecati usor, apoi puneti blatul la cuptor pana se aureste usor deasupra.

Eu am folosit o tava cu peretii detasabili.
In reteta Bucatareselor Vesele se spune sa scoatem blatul ,dupa ce s-a racit , din tava ,cu atentie sa luam jos hartie de copt si sa-l punem din nou in tava in care l-am copt, tot pe hartie de copt.
Eu l-am lasat tot pe aceeasi hartie, baltul e destul de fragil si nu am vrut sa fac ceva si sa se rupa. doar am indepartat peretii tavi si am taiat din surplusul hartie de copt si am pus peretii tavii la loc.

Stratul de ciocolata:
Topim ciocolata cu frisca pe baie de aburi, apoi o turnam peste blat,nivelam si dam tava la rece pana preparam crema.


Crema:
Amestecati galbenusurile cu zaharul si 100 ml lapte rece. Restul de lapte il puneti la foc,iar cand incepe sa fiarba adaugam galbenusurile si amestecam continuu pana se ingroasa. Luam de pe foc si lasam crema sa se raceasca.
Dupa ce crema s-a racit, o mixam bine cu mixerul. Batem frisca spuma apoi o adaugam cate putin la crema si amestecam bine pana se incorporeaza toata. Puneti esenta de vanilie.

Punem crema peste stratul de ciocolata, iar desupra puneti ciocolata rasa si dati tava la rece cateva ore.



Pofta Buna!!!!




Niciun comentariu: