23.12.2013

Baigli cu mac







Am gasit reteta perfecta, asta datorita Laurei Laurentiu. Sunt aromati, fragezi ti se topesc in gura...deliciosi...oare o sa reziste pana de Craciun?:)))))


Ingrediente aluat:
1 kg de faina alba
300 gr unt
200 gr untura
4 galbenusuri
coaja rasa de la 2 portocale
40 gr drojdie proasptata sau 2 1/2 lingurite uscata
200 ml lapte caldut
200 gr zahar
2 linguri bune de smantana
1 lingurita de sare
vanilie,rom



Pentru Umplutura:
500 gr mac macinat
400 gr zahar
200 ml lapte
4 albusuri
coaja rasa de la o lamaie

Bineinteles ca ii puteti face doar cu nuca,deci in loc de 500 gr mac folositi 500 gr nuca macinata, sau 250 gr mac si 250 gr nuca.
Din ingredientele de sus au iesit 4 bucati.

O sa mai aveti nevoie de 2 galbenusuri pentru uns. Reteta Laurei zicea 4 galbenusuri pentru uns,dar mie mi-au ajuns doua.



Preparare:
Preparati maiaua: in laptele caldut adaugati drojdia, putin zahar si amestecati bine pana se dizolva drojdia, lasati cateva minute.
Faina o amestecati cu sarea, zaharul si coaja de portocala, apoi adaugati untul si untura si amestecati bine. Adaugati galbenusurile amestecate cu smantana, maiaua, esenta de vanilie si/sau rom si framantati pana rezulta un aluat nelipicios.
Infoliati aluatul si-l dati la rece 30 de minute.

Intre timp preparati umplutura si incingeti cuptorul la 180 de grade.

Pentru umlutura puneti laptele si zaharul pe foc, pana se topeste zaharul, apoi trageti deoparte si adaugati macul si coaja de lamaie, amestecati bine. Bateti spuma albusurile si le adaugati la mac.

Dupa ce aluatul a stat la rece 30 de minute, il impartiti in 4 parti egale, intindeti fiecare parte intr-o foaie subtire, intindeti un sfert din mac peste aluat, indoiti capetele sa nu iasa umplutura si apoi il rulati.
Procedati la fel cu restul de aluat.
Eu am ales sa fac 4 baigli mai lungi, dar ii puteti imparti in 8 si o sa iasa mai micuti.
Daca alegeti sa faceti si cu mac(250 gr) si cu nuca(250 gr), impartiti restul ingredientelor pentru umplutura in doua ,adica 200 gr zahar pentru mac,200 gr zahar pentru nuca.....

Inainte sa-i puneti la cuptor ii ungeti cu galbenus . Ii lasati pana se rumensc frumos.




Pofta Buna!!!!!

Sarbatori Fericite!

6 comentarii:

Alexandrina spunea...

Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

Anonim spunea...

Forte bine arata si tare imi plac dar nu am facut pana acum, untul si untura sa fie la temperatura camerei sau reci?

Anonim spunea...

Foarte bine arata , untul siuntura cum trebuie sa fie la temperatura camerei sau rece ?

Sarea in bucate spunea...

Da la temperatura camerei...scuze am uitat sa specific in reteta:) o zi buna sa ai

Anonim spunea...

Buna seara sa sti ca am facut aceste minunati,deci nu pot spune ce mult a placut tuturor sunt foarte foarte buni exact asa cum tu ii descri fragezi, iti multumesc mult pt reteta !!!

Sarea in bucate spunea...

eu iti multumesc pentru cuvintele frumoase.!!!! dar e datorita Laurei Laurentiu, o bucatareasa desavarsita de acolo am luat reteta. te pup si te mai astept sa incerci si alte retete si sa-mi spui daca ti-au placut sau nu.