07.03.2013

Lapte de pasare/ Floating Island

 
 
 
 
 
Un desert pe care il fac prima data, desi stiu de el de cand eram copila, bunica mea il facea mereu, dar sincera sa fiu mereu mi se parea asa de gretos, probabil nici denumirea nu e prea "apetisanta".
 
Nu stiu cum de mi-a venit in minte acest desert, asa ca, m-am gandit sa-l fac, sa-l gust si eu si sa-mi dau definitv cu parerea daca imi place sau nu.
 
 
Era prea tarziu sa sun in Romania , s-o intreb pe buni cum il facea, asa ca m-am inspirat de la Amalia.
 
Ingrediente:
1 l lapte
5 oua
10 linguri de zahar
2 plicuri zahar vanilat
2 linguri amidon.
 
 
 
Preparare:
Intr-o oala cu gura mai larga punem laptele impreuna cu zaharul vanilat la fiert. Separam ouale, batem spuma albusurile,apoi adaugam 3 linguri de zahar.
Separa,t amestecam galbenusurile cu restul de zahar(7 linguri) si cele 2 linguri de amidon.
Cand laptele incepe sa fiarba, luam cu o lingura putin din spuma si le punem la fiert in lapte, le lasam 1 minut sa fiarba pe fiecare parte, apoi le scoatem ,cu o spumiera ,intr-o strecuratoare. Procedam asa pana terminam toata spuma.
Apoi am luat oala de pe foc si am adaugat in laptele fierbinte galbenusurile, apoi am dat din nou pe foc pana s-a ingrosat putin crema.
 
Am impartit spuma in 4 boluri, iar peste am turnat crema.
 
 
 
Concluzia: foarte buna, mi-a placut, dar bunica mea facea crema mult mai lichida, probabil ca nu punea amidon.
 
 
 
Pofta Buna!
 
 
 
P.S: cred ca denumirea e de vina, nici fiul meu cel mare nu a vrut sa pape, cand i-am zis ca e lapte de pasare, iar tatal lui a ras, zicand ca eu am muls o gramada de pasari sa-l fac...:)))


4 comentarii:

Unknown spunea...

Chiar mi-e dor de asa ceva...n-am mai mancat de vreo 20 de ani :D La multi ani!!!

catkitchen spunea...

E o nebunie laptucul asta , chiar saptamana trecuta am facut si eu !!! ;)

Adina spunea...

Este delicios,fara cusur!

Te adaug in lista mea de "urmariti generali"!:)

Pupici!

Maya spunea...

Arata super!