30.03.2012

Invartituri

Nu stiu cum se zic in alte parti ale tarii, sau daca se fac, dar prin zona clujului asa se denumesc, cel putin asa le zice bunica mea, de la ea stiu de ele...... mi le facea cand eram mica!
Sunt un fel de placinte, dar nu dospite, se fac cu praf de copt.
Nu va pot da cantitati exacte, am facut un aluat dupa ochi, dar va spun ce contine:
-faina
- 1 ou
-cam o mana de zahar
-lapte caldut cat cuprinde
-o lingurita praf de copt
Framantati un aluat care sa nu fie lipicios dar sa fie elastic, apoi il impartiti in parti egale.
Fiecare parte o intindeti cat mai subtire apoi o ungeti cu o lingura de ulei, sau cat ia ca sa fie foaia unsa, dupa care o rulati ,iar sulul il faceti "melcisor" si intindeti din nou, dar nu foarte subtire, o crestati la mijloc si o prajiti in ulei.

Se pot face si de post, daca renuntati la ou si puneti apa in loc de lapte. Se servesc calde, unse cu gem sau ciocolata. Sunt bune si reci, dar asa calde sunt cele mai bune!
Pofta Buna!!!!

5 comentarii:

Micul spunea...

Doamne ce pofta mi-ai facut.
Sa ai weekend fain.

giovanna spunea...

mmm... chiar acum de dimi a trebuit sa intru la tine.... mi-ai facut o poftaa...

Ioana V. spunea...

trebuie sa fie tare bune!

Sarea in bucate spunea...

hehehehe....lasa ca si eu limbez la retetele voastre:))):) un weekend frumos sa aveti si insorit, ca aici a nis putin:(((si e rece

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce pofta mi-ai facut cu ele.Si bunica mea imi facea,si le infulecam urgent.Pup!