07.01.2013

Prajitura cu foi de napolitana

Reteta de aici


Ingrediente blat:
2 foi napolitana
6 albusuri
200 gr zahar
100 gr rahat taiat marunt
50 gr stafide
75 gr nuca prajita si taiata
3-4 linguri de faina
un praf de copt
esenta de rom sau vanilie
coaja rasa de la o lamaie
un praf de sare.


Ingrediente crema:
6 galbenusuri
150 gr zahar
esenta vanilie
250 gr unt la temperatura camerei


Preparare:
Preincalziti cuptorul la 150 de grade C.
Puneti hartie de copt pe fundul unei tavi de 22/32 cm.(asa zicea in reteta, habar nu am cat are tava folosita de mine:))))

Se bat albusurile spuma apoi treptat se adauga zaharul. Faina se amesteca cu praful de copt.
Adaugam faina si praful de copt la albusuri, apoi coaja de lamaie, rahatul, nuca si stafidele, amestecand usor.Turnam compozitia in tava si o dam la cuptor 30 de minute sau pana trece proba scobitorii.
Blatul copt se lasa la racorit putin, apoi usor se desprinde din tava, se ia jos foaia de copt si se lasa la racit.

Preparare crema:
Pe baie de aburi se bate zaharul impreuna cu galbenusurile pana compozitia se albeste si-si dubleaza volumul. Separt se spumeaza untul.Adaugam la crema vanilia, apoi lasam crema la racit. Dupa ce s-a racit, treptat adaugam si untul.


Asamblare:
Taiem foile de napolitana la dimensiunea blatului. Asezam o foaie, apoi jumatate de crema, apoi blatul, apoi restul de crema, iar deasupra cea de-a 2-a foaie de napolitana. Punem peste ceva greu, un fund de lemn, si lasam prajitura la rece peste noapte.



Pofta Buna!!

4 comentarii:

adnia spunea...

ce bine arata!

Unknown spunea...

Super bunatate! Nu cumva e prajitura rumba? Tare mult imi placea :)

Sarea in bucate spunea...

Adnia te-as chema la o cafea si o bucata de praji, dar nu mai este:)) a fost buna!

Sarea in bucate spunea...

Paula habar nu am, eu am dat un search pe google si am ales in fuctie de poza:))) prajitura asta mi-a atras atentia...se chema la fel si pe site-ul de unde am luat-o:)