17.07.2012

Provocarea secreta iulie- Placinta cu mere

Pentru aceasta luna Amahttp://amainbucatarie.blogspot.ca/ mi-a ales blog-ul Alinei S. "Pasiuni culinare"- http://www.ciocolata-si-piper.blogspot.ca/ din care am ales sa fac aceasta placinta cu mere, gustoasa...mai ales ca sunt mare iubitoare de aluaturi:)
Ingrediente:(eu am facut doar jumatate de portie)
500 gr faina alba
1 pliculet drojdie
50 gr unt topit
50 gr zahar
apa cat cuprinde
Din ingredientele de mai sus, framantati un aluat pe care il lasati la dospit pana isi dubleaza volumul.
Umplutura:
4 mere mari
zahar si scortisoara dupa gust
25 gr unt(eu nu am pus)
Merele rase se pun la calit impreuna cu zaharul si scortisoara, pana scade sucul.
Asambalare:
Aluatul se intinde , peste se aseaza umplutura, dupa care se ruleaza si se pune intr-o forma de cozonac/chec.
Se unge cu ou deasupra si se da la cuptor pana se rumeste .
In cazul in care faceti portie dubla, impartiti aluatul in 4 , astfel va ies 4 rulade, pe care le puneti una langa alta in tava , le ungeti cu ou si le coaceti.
Multumes Alina S.
Pofta Buna!

3 comentarii:

Lore spunea...

Ador placinta de mere asa cum o face mama, dar fara zaharul pudra de deasupra. Voi incerca si eu reteta ta

Sarea in bucate spunea...

e buna...dar si mai buna e cum o face bunica mea, tot cu aluat dospit, rotunda si mare ca o placinta si o coace pe vatra...o bunatate!:)

Anonim spunea...

Ai o pagina foarte tare! Se vede ca te ocupi si te straduiesti sa fi in top. Am si eu un site de anunturi gratuite http://taman.ro/ si ma straduiesc sa fiu si eu in top, dar nu voi reusi sa te egalez.
Felicitari!