25.09.2013

Blat de tort perfect




Poate o sa ziceti ca-i prea mult zis perfect, dar mie asa mi se pare, creste frumos, fara cocoasa, si nu se micsoreaza...mie imi place mult.Am mai gasit varianta aceasta pe pe un site american, in care se adauga unt topit s lapte, nu l-am incercat si in acea varianta, dar urmeaza ...

Reteta am luat-o de pe blog-ul Cccris ,care la randul ei il are de pe blog-ul Laurei Adamache.


Important este ca toate ingredientele sa fie la temperatuta camerei, nu se foloseste praf de copt, iar ouale se bat intregi cu zaharul minim 20 de minute la robot, iar cu mixerul de mana 25-30 de minute.

La un ou folosim 30 gr faina cernuta si 30 gr zahar.


Ingrediente pentru o tava rotunda clasica.
7 oua
210 grame zahar
210 gr faina cernuta


Preparare:
Preincalzim cuptorul la 170 de grade.
Puneti ouale si zaharul in robot si le bateti la viteza mare,dupa cum am spus 20 de minute. ele isi vor tripla volumul . Stim daca compozitia este gata, daca cu o lingura luam putin aluat si lasam, sau scriem ceva pe suprafata compozitie si raman urme vizibile cu ce am incercat sa scriem.

Adaugam faina cernuta, putin cate putin, amestecand usor pana o incorporam pe toata.

Tapetam cu hartie de copt fundul tavii, ungem peretii cu ulei si tapetam cu faina, turnam compozitia si nivelam.
Dam tava la cuptor 25-30 de minute, zice reteta, la mine a fost nevoie de 40 de minute, sau pana la proba scobitorii.
Foarte important sa puneti hartie de copt pe fundul tavii, prima tura mi s-a cam prins de fund, cu  hartie nu o sa aveti astfel de probleme si va putea fi scos cu usurinta afara din tava, mai ales daca nu aveti o tava cu pereti detasabili.

Incercati reteta nu o sa va para rau!






5 comentarii:

Anonim spunea...

o intrebare, ce potenta are robotul tau de bucatarie? al meu are 850 wati, chiar se pot mixa ouale cu toate cele 20 minute, cadn in brosura imi recomanda cel mult 5 minute? ce imi scapa oare? sau tu ai robot de 1200 wati?
aurelia

Sarea in bucate spunea...

Aurelia ,eu am un kitchen aid arhitect, si acum sincer m-am uitat pe el sa vad cati Wati are, are 575 si 10 viteze. Eu deobicei le mixez pe viteza 8, si nu am cronometrat daca le bat 20 de minute, sincera sa fiu, eu am redat retata cum am gasit-o, dar le las acolo sa se bata si cand vad ca deja e ca o bezea ,pot zice, compozitia opresc, fac chestia cu scrisul, iau din compozitie si inecrc sa scriu ceva cu ea si daca ramane vizibil, atunci e gata. Eu zic sa incerci, nu te lua neaprat dupa timp, ci sa rezulte consistenta vruta, trebuie sa-ti iasa, l-am facut de 10 ori cred, si nu m-a dezamagit niciodata.

Anonim spunea...

multumesc frumos pentru raspuns.
aurelia

Ella spunea...

Wow, chiar perfect. Eu am incercat n retzete si mai la toate crestea in " valuri" sau cu un " munte" in mijloc, iar mai rar cu " cratere", de aceea am renuntzat så mai fac ... dar våzand frumusetzea ta parcå må imboldeste curiozitatea ... så mai incerc si retzeta asta :-)Multzumim pt. detalii

Sarea in bucate spunea...

Ella sa-l incerci, si sper din suflet sa fi multumita de el