11.09.2013

Zacusca cu vinete



Anul acesta m-am hotarat sa pun si eu cateva borcane de zacusca, e prima data cand o fac.
Am avut ceva emotii ca nu o sa iasa asa ca si cea facuta de mama(la fel de buna), dar a iesit aproape la fel:) ma gandesc ca diferenta e din cauza ca ,mama, folosea gogosari, iar eu am folosit ardei rosii grasi.

Eu am adaugat si cativa morcovi, asta pentru aciditate, dar voi puteti sa nu-i puneti.

Ingrediente:
3 kg vinete
2 kg ardei grasi rosii, sau gogosari
1 kg ceapa
1 l bulion
500 ml ulei
500 gr morcovi
sare si piper
2-3 foi de dafin



Preparare:
Vinetele le prajti, le curatati de coaja si le lasati la scurs.
Ardeii grasi, curatati de samburi. i-am tocat la robot. La fel am procedat si cu ceapa, iar morcovii i-am dat pe razatoare.

Pana vinetele s-au scurs si racit, am sterilizat borcanele si capacele, si anume le-am fiert cateva minute , dupa care le-am pus la scurs ,cu gura in jos pe un prosop curat, apoi le-am intors si lasat la uscat.


Vinetele scurse si racite le tocati marunt cu un cutit de lemn. Puneti intr-o oala cu fund dublu si incapatoare, uleiul si ceapa, putina sare si lasati ceapa la calit in jur de 10 minute. Dupa cele 10 minute adaugati ardeii tocati, morcovii si vinetele, amestecati bine, apoi puneti si bulionul, foile de dafin si lasati sa fiarba la foc mic in jur de 2 ore, amestecand mereu. V-as sfatui sa puneti un capac deasupra, in cazul in care nu vreti sa aveti peste tot in bucatarie zacusca:))
La sfarsit cand zacusca este fiarta , am potrivit-o de sare si piper, apoi fierbinte am pus-o in borcane.
Inchideti bine capacul borcanelor, apoi puneti toate borcanele intr-o tava si le mai dati o ora la cuptor,la 100 grade C. Dupa o ora stingeti cuptorul si le lasati sa se raceasca acolo. Eu le-am lasat peste noapte.

Nu sunt o experta in pus pe iarna, e prima data cand fac...dar mi-a iesit....next time vom vedea daca va fi sau nu mai buna:)



Pofta Buna!




Niciun comentariu: